Vliegreis Amsterdam - Johannesburg - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Sanny Krogt - WaarBenJij.nu Vliegreis Amsterdam - Johannesburg - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Sanny Krogt - WaarBenJij.nu

Vliegreis Amsterdam - Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Sanny

24 Januari 2015 | Nederland, Schiphol

De hele familie van der Krogt zwaait me uit op het vliegveld. Ik kijk nog een keer achterom en roep: ‘Super doei!’ Allemaal handen zwaaien terug. Nadat ik stevig gefouilleerd ben door een vrouw, mogen we het vliegtuig in.

Ik, Leanne en Stefan zetten een film aan op de tablet: Madagaskar 3. Even later krijgen we nog wat te eten waarna we de film vervolgden. Plots gebeurd er even iets spannends. Naast ons staat een man met een reddingsvest aan. Een steward loopt naar hem toe: ‘What are you doing sir?’ De man trekt aan het koord en de reddingsvest blaast zich op. Het hele vliegtuig is stil. Even wordt er gedacht aan een zelfmoordaanslag. Meerdere stewards lopen richting de man waardoor de man nog meer in paniek raakt en een uitweg zoekt. Vier stewards sprongen boven op de man en hebben hem gekalmeerd. Hij bleek een epileptische aanval te hebben. Was dat even spannend!
Uiteindelijk waren we in Cairo, waar we anderhalf uur vertraging hadden omdat het wiel van het vliegtuig vervangen moest worden. Hierbij had ik ook net het gelukspoppetje verloren die ik van me allerliefste koalaaaa (inside joke) zus Kimberley had gekregen voor deze reis. Toeval? Gelukkig geloof ik daar niet in en kwamen we met het prachtige Airbus 380 vliegtuig aan in Johannesburg.
Ja en nu? Gelukkig hadden we een man in het vliegtuig ontmoet die uit Zuid-Afrika kwam. Hij wilde ons graag op weg helpen in Johannesburg. '‘Ja mam, ik moet niet iedereen vertrouwen, maar dit was anders.'’ Als een paar kleine eendjes liepen we achter onze surrogaat papa aan om onze bagage te halen. Hierna kochten we met hem een Afrikaanse simkaart zodat we elkaar konden bereiken en kregen we tips over het pinnen. En toen liet hij zijn kleine eendjes los in de wilde stad Johannesburg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanny

Super hoi! Volg hier mijn reis in Zuid-Afrika !

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 1882

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 11 April 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: