Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sanny Krogt - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sanny Krogt - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Sanny

26 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We hadden onze auto opgehaald en hebben het gered, met een paar ‘schoonheidsfoutjes,’ naar het hostel, Brown Sugar. Super mooi hostel met een zwembad met uitkijk. De volgende dag besloten we naar het apartheid museum te gaan in Johannesburg met de bus. Johannesburg was een erg mooie plaats. Toen ik de winkelstraatjes zag die overvol was van de mensen die overal zaten, kreeg ik de drang om daar juist te gaan kijken. Jammer genoeg waren de rest van mijn vrienden van dit idee geen fan. (''Ben jij toch even blij dat ik zulke vrienden heb he mama? ;p’’ )

Alhoewel we op weg waren naar apartheid museum, is de uitvoering helaas wat minder goed gegaan met de bus en kwamen we in Johannesburg terecht bij het busstation Gautrain. Hier gingen we naar de supermarkt om wat eten in te slaan. Om af te rekenen moest ik eerst het slotje van mijn tas af halen en mijn portemonnee helemaal onderin een vakje tevoorschijn toveren. Tot mijn verbazing was ik een echte entertainer voor de caissières in de supermarkt. ‘Haha, for your own safety.’

Na wat rond gedwarrel op het busstation, was onze enigste optie een busje vinden iets meer in de stad om maar terug te gaan. Ongelofelijk hoe deze mensen leven. Velen mensen zitten op straat en ondertussen zie ik dat iedereen alle vuilnis op straat gooit. Links zie ik een speeltuintje waar kinderen spelen maar waar ook zwervers liggen te slapen. Terwijl we proberen te focussen op het vinden van een busje, merken we op dat we erg opvallen. De volgende keer letterlijk een boerka aan en geen hot-pants. ‘Papa ook weer blij?’ Dat je wit bent, is een opvallend ding daar, maar korte broekjes houden ze ook wel van zo te merken. Lichtelijk onveilig voel je je daarom wel.

Johannesburg was zeer tof en heeft diepe indrukken achter gelaten. Elke man kijkt je aan en probeert een gesprek te beginnen totdat ze zien dat wij onze mannen bij ons hebben. Ondanks dat we onszelf in een gevaarlijke positie zette door te zoeken in de stad naar een busje door de benauwde straten, is het stiekem toch een ervaring die ik niet had willen missen.

Excuses voor de spelfouten maar ik ben al zo ingeburgerd. Mocht dit jou nie beval, het jy slegte geluk.

  • 20 Februari 2015 - 16:14

    Dikke Van Dale:

    fijn om te horen dat er genoeg mannen rondlopen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanny

Super hoi! Volg hier mijn reis in Zuid-Afrika !

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 1882

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 11 April 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: